Outback trip - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van selena blommestein - WaarBenJij.nu Outback trip - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van selena blommestein - WaarBenJij.nu

Outback trip

Blijf op de hoogte en volg selena

27 Oktober 2013 | Australië, Alice Springs

Zaterdag ochtend vroeg werd ik bij mijn hostel opgehaald om aan mijn outback tour te beginnen. We waren uiteindelijk met zijn 14en. Ik had gelukkig weer twee stoelen voor mijzelf met al die spullen elke keer. Onze reisleider heette Sam en was echt een top gozer. We kregen allemaal een stift en daarmee moesten we op de autoraam onze naam en waar we vandaan kwamen opschrijven. We hadden al een paar uur gereden tot we onze eerste stop kregen. Laatste dorp waar we nog goedkoop boodschappen konden doen en alcohol konden inslaan. Hij had ons geadviseerd genoeg te kopen omdat het bij de rest van de stops veelste duur zou zijn om alcohol te kopen. Zo gezegd zo gedaan hoop water appelsap en bier ingeslagen. Hele bus zat vol met alcohol haha. Onze lunchstop was bij een grote pier. Zijn helemaal naar het einde gelopen omdat er kans was dat we haaien zouden zien. Helaas heb geen eens een vis gezien! Daarna heerlijk gezonde lunch gehad en weer de auto in. Volgende stop was bij een mooi natuur park waar we een wandeling van ongeveer 2 uur hebben gemaakt. Heb mijn eerste slang gezien brr dikke zwarte en hij was giftig. Onze eerste stop was op een hele leuke ranch van mensen. We hadden de keus of we in de swag gingen slapen of in een bed in een huisje er naast. Swag is eigenlijk gewoon een slaapzak waarin een soort klein matrasje zit. Kampvuur gemaakt biertje opgetrokken en even lekker zitten kletsen en gechilt. Daarna gingen we aan het eten beginnen soort goelash maar dan met kip. Vervolgens ging iedereen zich klaar maken om naar bed tegaan en jawel ik heb toch voor het bed gekozen:$. Volgende ochtend weer half 5 op en gaan rijden. Iedereen lag constant heerlijk te slapen en ik had maar mijn ereader gepakt en ben gaan lezen. Zijn naar een mooie plek gereden waar we de zon hebben zien op komen. Alles erom heen waren mooie groene bergen. We zijn ook gestopt bij een hele grote zoutvlakte. Super vet om te zien en heb er ook overheen gelopen. Rond het middag uur kwamen we aan in Cooper Pedy. Dat is een stad waarbij alles onder de grond leeft. Huizen pubs alles bevind zich onder de grond. Zijn daar naar een museum geweest waar alles werd uitgelegd en waar we ook een huis konden zien. Waarom alles onder grond leeft komt door Opal wat te vinden is in cooper pedy. Ik heb een ketting gekocht met een stenen opal erin heel vet allemaal. Daarna zijn we naar onze slaapplek gegaan in een bunker ook. Rond 20:00u gingen we uiteten bij een pizzeria. Daarna konden we kiezen of we naar een kangeroe weeshuis wouden of naar de pub ik en een klein clubje kozen natuurlijk voor de kangeroes. Super schattig mochten we ze voeren en later kwam er nog een baby kangeroetje van 4 maanden. Toen we daar vandaan kwamen was ik kapot en wou ik naar bed. De rest ging allemaal naar de pub want wie kan nou zeggen dat je naar een pub onder de grond bent geweest. Ik dacht gelijk hebben ze en ben mee gegaan. Ik zou alleen even kijken en naar huis gaan. Hahah wie mij kent weet wel beter. Toen we daar waren heb ik Will ontmoet super lekkerding die daar in de mijnen werkte. Uiteindelijk hele groep al naar huis behalve Mike sarah hanna en ik. Super gezellige en leuke avond met Will gehad. Vervolgens sloot de bar. Afscheid genomen van Will en zijn we met zijn viertjes nog bij de bunker gaan drinken. Dat werd uiteindelijk half 5 en moesten 5u op oew.. Na half uurtje geslapen te hebben dacht ik we hebben een lange rit voor de boeg ik slaap wel in de bus. Nou daar dacht Sam anders over en die had spelletjes gepland om te doen. Ik flink balen maar was uiteindelijk harstikke leuk. Weer een zonsopgang gezien en doorgereden naar ons volgende kamp. Daar moest ik er toch echt aan geloven en in een Swag gaan slapen. Er was een klein zwembadje bij en heb ik voor t eerst gezwommen het was heerlijk. Kampvuur weer gemaakt en eten gekookt. Lekkere mihoen. Rond half 10 lag ik in de swag en dacht na een nacht geen slaap we te slapen als een baby. Helaas waren enorm veel vliegende kakkerlakken bah heb gerend voor het leven elke keer en had t spaans benauwd. Toen ik maar haar in een knot wou doen zat er 1 in mijn haar nou dacht dat ik gek werd!! Uiteindelijk net over mijn hele hoofd heen gedaan en weer in de swag gaan liggen. Ik viel in slaap voor half uur hele tijd wakker gelegen toen eindelijk weer in slaap gevallen werd ik wakker van de regen!! shit gauw alle swag gepakt en onder een afdakje gelegen. Volgende ochtend best beroerd en weer verder onze weg naar kings canyon gevolgd. Ik werd misselijk en was zwaar aan de diaree. We zouden een mooie wandeling maken maar Sam raadde me dat af omdat er onderweg geen toilets waren en zo warm ik nog meer uitgedroogd zou raken. Dus met tegenzin in de bus gebleven met nog 4 andere die ziek waren. Na hun wandeling zijn we doorgereden richting Ayers Rock. Omdat er zoveel ziek waren sliepen we in een hostel in plaats van buiten. Hebben simpel aardappel met worstje gegeten en zijn naar bed gegaan. Volgende ochtend voelde ik mij al wat beter en zijn we naar National park gegaan wandeling gedaan over de rotsen van 3u. Gaan lunchen en in de middag de wandeling om Ayers Rock zon 3 u dacht ik. Super mooie fotos gemaakt en was allemaal erg gezellig en was blij dat ik mij beter voelde. Die avond ook weer lekker in een swag geslapen. Wekker weer om half 5 en zon op zien komen en ontbeten. Daarna was ik voor eenn half u in slaap gevallen in de bus en toen ik wakker werd super misselijk en ziek en moest ik overgeven bah bah! maar toen t er eenmaal uit was ging t wel weer.In de middag naar een ranche geweest en om een race kameel gereden super grappig. Kwamen rond 18:00u aan in hostel. Tour was over maar hadden wel afgesproken met ze allen uiteten tegaan. Daarna zijn we nog uitgeweest. Het is hier best eng in Alice Springs hoop Aboriganols die veel drinken en daarom was het niet verstandig in de avond over straat te lopen zelfs niet als je met een groepje was dus hadden we taxi genomen. Vrijdag avond zaten we buiten en kwam er aan andere kant van hek een gast aan lopen die een sigaret aan elizabeth vrouw van de groep vroeg we negeerde haar en praatte gwn verder. Vervolgens bleef die man door vragen en zei ik maar no no no no!! vervolgens liep die eindelijk weg nog geen 5 min later kregen we een dik grote steen naar ons toe gegooid die gelukkig door het hek niet tegen ons aan kwam. Nou mijn hart zat ik mijn keel en vond Alice meteen niks meer aan en blij dat ik vandaag (zondag) weg ga. Zijn vrijdag wel weer uitgeweest naar een karaoke bar. Helemaal geweldig ik heb wel drie liedjes gezongen. Zaterdag hele dag lekker bij het zwembad gelegen en vroeg naar bed gegaan. Vanochtend naar de markt gegaan en nu op pc en beetje chillen want word 15:00u opgehaald voor mijn vlucht op 17:30 naar Cairns helemaal zin in:D! Groep die ik ontmoet heb was super geweldig maar nu weer tijd voor mij tour verder alleen en nog meer mensen te ontmoeten! Kus

  • 27 Oktober 2013 - 08:51

    Charlotte:

    Wauuuww klinkt weer super gaaf!! Have fun!!<3

  • 27 Oktober 2013 - 12:07

    Frieda:

    Super Selena, geniet er maar lekker van! Kijk alweer uit naar je volgende verslag. Dikke kus Xxx

  • 27 Oktober 2013 - 21:25

    Jan:

    Je maakt wel wat mee he, zo in een paar dagen tijd. Goeie reis verder!

  • 28 Oktober 2013 - 14:13

    Brigitte:

    Hoi Selena, wat een verhaaaaaaaal, leuk hoor!
    groetjes uit Driemond!

  • 30 Oktober 2013 - 10:08

    Simone:

    Wauw Seleen haha wat een verhaal! Echt heel gaaf! Super leuk om je verhalen te lezen dus ik hoop snel weer op een nieuwe! Geniet ervan en have fun :)
    xxxx

  • 30 Oktober 2013 - 20:20

    Marina:

    Aww wat jammer nou dat je net bij Kings Canyon ziek bent...goeie reden om nog een keer terug te gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

selena

Na jaren sparen en dromen is het dan eindelijk zo ver om mijn dromen waar te maken!

Actief sinds 09 Okt. 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 5292

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: