Nieuw zeeland deel 2 + beetje Azie - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van selena blommestein - WaarBenJij.nu Nieuw zeeland deel 2 + beetje Azie - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van selena blommestein - WaarBenJij.nu

Nieuw zeeland deel 2 + beetje Azie

Blijf op de hoogte en volg selena

11 Maart 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Zo ik zit nu op een computer in hongkong en hoop mijn hele verhaal nu af te kunnen maken. Ik was gebleven in queenstown. Zaterdag avond na alle adreline was het tijd om te stappen. De nina's die ik in oz heb ontmoet waren ook in dezelfde stad. Eerst even ingedronken op de camping en toen de stad in gegaan. Queenstown is super om zijn nachtleven. Zondag niet veel gedaan. Ik had een local ontmoet die in een gevecht was gekomen en had heb geholpen met zijn oog. Volgende dag kwam hij de bekende Furburger brengen als bedankje! Super lief. Minimale wachttijd is 45 min en is uiteraard ook aardig duur! Zondag contact gehad met de jongens van surfkamp en die kwamen vandaag aan in queenstown dus gingen we zondag weer uit. Super leuk om ze weer te zien en even met ze te feesten. We hadden voor 3 nachten geboekt maar zijn uiteindelijk een week gebleven. Hadden twee amerikanen ontmoet die een dagje met ons mee gingen in de camper. We zijn naar lord of the rings plekken geweest en een plaatjes paradise. Onderweg naar huis zag nate een waterval langs de weg. We zijn gestopt en er na toe gelopen. Het was niet een normaal pad maar echt klimmen door de bergen en bos. Tot we bij een prachtige plek uitkwamen waar de waterval in viel. Ik had geen bikini aan maar moest er in zwemmen onze eigen paradijs WAUW! Die avond uitgegaan met de amerikanen sophie een duits meisje, 3 ierse mensen en nog een duitse jongen. Wederom weer een top avond. Volgende dag was het tijd om naar milford sound tegaan. de twee amerikanen en de twee duitsers gingen met ons mee! een gezellige boel voor een lange maar super leuke dag! De weg er naar toe was waanzinnig mooi!! Bergen en natuur het was prachtig. In milford sound een boot geboekt en een mooie tocht gemaakt. We kwamen rond 23:00u terug in queenstown. De receptie was al dicht dus hebben we de code aan de ierse gasten gevraagd en gratis gekampeerd. Volgende dag wekker om 7u gezet en naar lake wanaka gereden. Daar was een triatlon bezig. De mooiste van de wereld. Abi is gaan slapen en ik ben daar gaan zitten en gekeken. Super leuk om te zien. Daarna contact gehad met de ierse gasten die ook naar wanaka zouden gaan. Afgesproken dat we op dezelfde camping zouden gaan staan. Met ze allen bbq gegeten en toen naar een bar in wanaka gegaan. Vanuit wanaka zijn we doorgereden naar franz josef. Ik heb daar alleen de gletsjer wandeling gedaan en abi bleef bij de camper. Die was haar hardloop schoenen vergeten in wanaka. Was erg regenachtig en shit weer. dus het uitzicht was niet zo mooi als verwacht. Die avond wild gekampeerd. Het is nu al moeilijk om alles te herinneren. volgende dag hebben we het hele noorden gereden en zijn we geeindigd in kaikoura waar we de volgende ochtend de dolfijnen hadden geboekt. Langs de weg gekampeerd, yha hostel ingeslopen om gebruik te maken van de stopcontacten. We zaten nog geen 5 min op de boot of er werd al omgeroepen dat er orka's waren!! Wauw zo vet naar buiten gerend en alles op filmcamera vast gelegd. Was erg moeilijk aangezien er hoge golven waren. Vervolgens verder op zoek gegaan naar dolfijnen tot er na 10 min weer orka's waren gespot dit keer echt naast onze boot. Onwerkelijk hoe vet dat was! Dan eindelijk na kwartier kwamen we bij alle dolfijnen aan ik denk dat het er wel 500 tot 800 waren. Je moest klaar zitten aan einde van de boot zodra de bel ging jezelf in water laten vallen en met ze zwemmen. Ze waren overal!! echt geweldig!! je moest een geluid maken door je snorkel zodat ze naar je toe kwamen. Dat hielp echt! ze keken je echt aan en met eentje rondjes gezwommen en kwam met zijn snuit tegen me aan geweldig!! In de middag zijn we naar nelson park gereden alle lakes afgegaan en een kampeerplekje langs de weg gevonden. Vandaag hadden we de ferry naar het noord eiland genomen. Super chillen boot met een mooi uitzicht op de bergen. Aangekomen in wellington moesten we een hostel vinden omdat het midden in het centrum is en onmogelijk om daar gewoon te gaan parkeren en overnachten. We hadden uiteindelijk een super leuk hostel gevonden in het centrum. Twee leuke meiden ontmoet en uiteindelijk waren we aan het drinken met alle mensen van het hostel. Daarna zijn we uitgegaan. Super leuke bar en super druk voor een donderdag. Kwamen ook de engelse jongens tegen die we al eerder tegen waren gekomen. Die vrijdag zijn we de camper ingestapt en naar een beachplekje gereden 2 u van wellington. Daar lekker uitgebrakt op het strand. Daarna zaten we te denken om verder het noorden in te rijden of terug naar wellington. Het werd uiteindelijk het laatste en zijn we terug gegaan naar hetzelfde hostel. Weer een top avond gehad we kwamen in een kleine bar mega druk en super goeie techno muziek. Volgende dag onze weg vervolgt richting het noorden en hebben uiteindelijk overnacht in new plymouth. Super plek in een park naast het meer. Onderweg waren we een dutch village ingereden en erwtensoep en drop en salmiak lollys gehaald yam yam. Het was eindelijk lekker weer dus we besloten een nachtje buiten te gaan slapen. De sterrenhemel was zo mooi daar niet normaal. Weer een hele dag gereden en aangekomen in lake taupo. Mooi meer maar had er meer van verwacht. Daar op een parkeerplaats geparkeerd en vroeg ons mandje in gegaan. Op weg naar Rotorua kwamen we een prachtig meer tegen waar we lekker hebben gezwommen en waar ik zelf een beetje op expeditie uit ging. Kwam echt op super mooie plekken terecht. de rest van de dag zijn we naar east cape gegaan. Mooie route met soms hele moeilijke wegen. Van daaruit zijn we weer terug gereden naar lake taupo omdat we de volgende dag de grote wandeling in national park wouden doen. Weer naar de zelfde parkeerplek gereden en vroeg gaan slapen. Ik had mijn wekker om 6u gezet even geskyped met thuis en toen was het zo ver om aan onze tocht te beginnen. We hadden onze camper geparkeerd en daar kwam een man naar ons toe of wij de wandeling wouden doen. Hij zei dat het 15 dollar each kostte. Ik dacht wat is dit nou weer. Maar uiteindelijk was het omdat hij ons daar de andere kant van de wandeling bracht. Zodat je als je na 9u kapot bent op de plek aankomt waar je auto staat. Makes all sence. We begonnen rond 9u aan de tocht. Eerste stuk was erg mooi en vrij gemakkelijk. De zon scheen volop! Iedereen zei dat we zo mazzel hadden omdat dat niet vaak gebeurd. Na een uurtje waren we even gestopt banaantje gegeten en water gedronken. Toen begon het echte klimmen super hoge berg op van trappen tot stijle stukken. Afzien!! na 2 en half u waren we bovenop en toen had je een goed uitzicht van de vulkaan (condor van lord of the rings). Daar had je de optie 4u verder lopen of 3u eerst de vulkaan op. ik koos voor de vulkaan ik dacht nu ik er ben moet ik het ook doen ook! abi bleef beneden. Eerst zag je elke keer heel netjes blauwe valggetjes van waar je moest lopen maar na 30 min hielden die op en moest je zelf maar uitzoeken hoe je naar boven kwam. je moet het zien als een mega mega zandhoop met lichte stenen. Want de lava stenen zijn totaal niet zwaar. en daar begon ik aan mijn klim. Op handen en voeten klouterde ik omhoog. Omdat die lava stenen zo ligt zijn gleed je heel vaag weg en had ik binnen de korste keren schramen en bloed. Ik dacht oke ik ga terug. Maar een oer stemmetje zij in mij ga door ga door. Dus ik verder en verder af en toe als er een steen was even zitten en bijkomen en toen realiseerde je pas hoe hoog je zat! Kreeg er een beetje hoogtevrees van. Vervolgens ging ik nog wat hoger en hoger en wel 10x in mijn hoofd ik ga terug. op een gegeven moment viel ik weer een stukje naar beneden en toen dacht ik echt waar ben ik mee bezig. ik heb het geprobeerd heb alles eruit gehaald wat er in zat ik ben al mega hoog. ik ga terug ik vind dit al een hele prestatie en moest ook nog 4u daarna verder wandelen.Geen moment spijt gehad want naar beneden was dood eng en ook nog een heel gedoe. Weer gevallen en weer wat bloed erbij. Onderweg kwam ik een man tegen die naar mijn benen keek en mij vertelde hoe ik op een betere manier naar benden kon lopen voeten schuin en naar achter leunend.dat ging al iets beter maar als nog een hele tocht.Toen ik na 2u terug was bij abi wou die natuurlijk al gauw verder lopen. dus na een 10min breek ging ik weer verder. Gelukkig was het een vlak stukje want het was daar bloedheet en midden in een woestijn leek t wel. Daar was de volgende berg. Daar had ik het enorm zwaar mee de zon was zo fel. en ik voelde mijn benen van de vulkaan. But i made it en was boven. Weer een prachtig uitzicht dat je al gauw weer vergeet dat je daarvoor aan het kapot gaan was. Boven even bijgekomen en toen moesten we weer stijl naar beneden van een zandvulkaan heuvel. Voordat ik daar aan begon wou ik even een foto maken. Ik gleed weg en stopte net voor de rand jezus mijn hart zat in mijn keel. En abi had ook de schrik van haar leven omdat ze achter mij stond. Toen had ik het niet meer en onstapte er even een traan. Toen begonnen we onze klim naar beneden. Benen deden zoveel pijn en ik had het echt gehad. Lekker vloeken en tieren. Eenmaal beneden had je mooie meren maar die wel onzettend stonken van de lava. Eindelijk weer een stukje plat gelopen en toen kwam er weer een berg. En iedereen onderweg vertelde ons dat die andere de laatste was bummer haha. Toen ik die ook weer op was gegaan kwamen we bij een gebied van de meest active vulkano's. Daar was het eindelijk een goed stuk door de bergen zonder echt te klimmen of dalen. Aan de andere kant van de berg zagen we hoe ver we nog moesten zig zag helemaal naar beneden toen zonk de moed wel even in de schoenen. Rugpijn en je benen zijn gewoon dood haha. Laatste toiletstop had je water maar het was geen drink water... toen kwamen we mannen tegen die daar aan het werk waren en die zei je kan het gwn drinken hoor. Komt regen water door pijp en dat komt uit de kraan. Ik dacht fuck it why not en vulde mijn fles. Vanaf daar was het nog 5km. De laatste loodjes waren echt het zwaarst we liepen samen met de werklui en die liepen harder dan hard. Maar dat was mijn doel ik dacht verstand op nul en gewoon mee lopen. Om 18:00 kwamen we dan eindelijk bij het eindpunt en onze camper!! Wou wat was ik trots en gelukkig! Alvast meer richting waitomo caves gereden, onderweg kwamen we een camping tegen. het was al 23:00u dus de receptie was dicht. Dacht fuck it ga hier kamperen en zorg dat we voor 8u weer weg zijn. Heerlijk geslapen en opstaan was moeilijk. Gauw gedoucht en onze weg naar waitomo caves vervolgd. Daar een tour geboekt met een tube waar je door de waitomo caves ging super koud water en allemaal glow worms. Iedereen die naar de efteling en de droomvlucht is geweest. Zo zag het eruit maar dan echt!! Echt super gaaf! 1 iemand had de fotos gekocht en afgesproken naar elkaar zouden sturen. Tot vandaag nog niks ontvangen maar goed haha. Daarna besloten we helemaal door te rijden tot auckland. Want de nina's waren daar en nina was jarig. Kwamen rond 21:00u aan in Auckland! wat een stad alweer een beetje verdwaald maar kwamen uiteindelijk uit bij een parkeeerplaats vlakbij hun hostel. Parkeren was uiteindelijk zo duur dat we beetje stad zijn doorgereden dat we een gratis plekje vonden. Daar biertjes gedronken en toen richting de meiden gegaan. Leuke bar naast hun hostel. Daar tijdje geweest en toen wou 1 meisje ergens anders heen. stad en land afgelopen naar verschillende clubs. kwam de aap uit de mouw ze zocht gwn haar scharrel. Pff was pissed en moe dus ging naar huis. Volgende dag moesten we voor 8u in de ochtend weg zijn anders moesten we betalen. Hele dag lekker op strand gelegen. In de avond weer een parkeerplek gezocht en was het tijd voor round 2 birthday party! Die avond was veel leuker we begonnen weer in de bar van het hostel en daarna in een club om de hoek. Abi was al vroeg naar huis en nina en ik liepen na de club terug van hostel toen we twee italianen tegen kwamen die hadden 20 m verderop een restaurant en hij zou nog wel even pizza's maken. Super chil aan de cocktails gezeten en daarna de lekkerste pizza ooit gegeten. Daarna waren we zo moe en mijn vamper was nog zo'n 15min lopen dat ik lekker bij haar hostel in bed ben gaan liggen.Volgende dag was het weer beach day. Met nina nina abi en mark lekker helee dag geluierd.In de avond afscheid genomen en vervolgde wij onze naar het noorden. 3 uurtjes gereden en toen onze camper geparkeerd. Volgende dag weer vroeg uit de veren voor een lange tocht naar north cape. Onderweg kwamen we bijna zonder benzine en toen we eindelijk een pomp vonden was het stroom uitgevallen. 30 min moeten wachten en toen konden we weer verder. Was heerlijk weer en alweer een mooi uitzicht bij de vuurtoren. De nina's gingen van auckland naar bay of islands. Dus besloten wij daar ook tegaan overnachten. 1 biertje gedaan en toen ko in bed. Die dag erna was er een maori fesitval heel veel kraampjes en super gezellig. In de avond gingen we naar de bar van het hostel en het was zo gezellig! hele mariniers team was ook in town dus super druk en dat op een dinsdag haha. Daarna waren mark ik en nina nog naar een huisfeestje gegaan. Nina sliep niet thuis dus had ik weer een gratis bed in een hostel yeah! toen was het toch echt tijd om gedag te zeggen tegen de nina's heel gek omdat ik ze in surfers had ontmoet en elke keer weer tegen kwam in oz en nz! In auckland de camper ingeleverd en laatste nacht in een hostel geslapen. Mijn vlucht richting bangkok was om 9u in de ochtend dus nam de bus om 5u richting de airport. Daar nog veel problemen gehad omdat ik geen vlucht vanuit thailand naar huis had. Ik uitleggen dat ik vanuit hong kong naar huis vlieg. supervisor erbij en toen mocht ik uiteindelijk toch doorlopen. Daar geskyped met arnoud en nadieh. Net toen ik met paps en mams wou skypen werd de wifi uitgeschakeld je kreeg maar 30 min BULL SHIT!. Vlucht was chil lekker veel films gekeken voor 9 uurtjes. Aangekomen in hongkong had ik een overstap van 7u. Ben de stad van hong kong ingegaan. beetje doeloos rond gelopen wat gegeten en weer de trein terug naar de airport. Toen beetje op de pc gezeten en met joy geskyped. Toen nog een vlucht van 3 uurtjes waar ik 4 stoelen had en even heb kunnen tukken. Aangekomen op bangkok had joerie mij verteld waar ik taxi kon pakken en waar naar toe. Koa san road. hij had een hostel voor mij en mies geboekt. Toen ik daar aan kwam om 01:00u was er niemand en mies lag al te tukken. Koffers neergezet en biertje beneden gedronken toen joer na 15 min aan kwam lopen. Met hem mee gegaan naar reaggea barretje super chil en nog wat nl mensen ontmoet. Rond 4u vond ik het wel welletjes en ben ik gaan tukken. Volgende dag wakker worden naast mies! na zo'n lange tijd heerlijk om elkaar weer te zien. Ontbeten en even naar de grote mall geweest naast het beruchte plein van de protesten. Daar ook even een rondje gelopen en toen terug gegaan om joy te meeten! Helaas was het verkeer erg druk en zaten we met ze tweeen achter op een scootertje dus kwamen we een uur te laat. Met joy avond gegeten en drankje gedaan. Joy ging daarna naar bed en mies wou ook naar huis. Ik heb haar zo ver kunnen krijgen om toch mee tegaan en zo zijn we 3 clubs afgegaan de laatste was super vet! op de 11de verdieping goeie muziek en een mooie rooftop bar. Toen we eindelijk besloten naar huis tegaan kwamen we een gast tegen die nog een huis feestje organiseerde daar nog heen gegaan en toen het ligt werd tijd om naar huis tegaan haha. Paar uurtjes geslapen en met joy de stad ingegaan marktjes en tempels. Die avond namen we de bus om 18:00u richting het zuiden. Na 9 uurtjes in de bus werden we in een verlaten stadje achter gelaten zonder maar enige informatie. best creapy maar we waren gelukkig met een groepje van 6. Tegen over zat een 7 eleven drinken en noodles soep gehaald. Na 30 min kwam er een soort grote tuk tuk en die nam ons mee richting de haven. Daar kwamen we rond 4am aan en moesten wachten op de de boot van 7u. Daar gepraat met een engelse gast en tijd vloog voorbij. Op de boot werd het ligt en waren we aan het chillen in de zon met een biertje. Na ongv 3u op de boot kwamen we aan op ko tao. We hadden geen accomodatie geboekt en liepen maar wat rond bloedheet en met al je bagage! daar kwam het eerste weespse gekenker op elkaar haha achter af kan je daar weer om lachen. 1 nachtje in een hostel geslapen en toen online een guesthouse geboekt. Die avond moest daan vriend van mies draaien in een tent. Eerst gezellig uiteten geweest met ze 3en en toen gingen we daarheen. Super chille tent en leuke muziek. Mies zei dat ze de manager van daan was en zo kregen we de hele avond gratis booze!! chill! Engelse gast van de boot ook nog tegen gekomen. en daar zijn we ook in contact gekomen met Sophie. Next day met ze 6en longtail bootje gehuurd en eiland rond geweest. Gezwommen met wilde haaien en zag weer een reuze schildpad. Daarna afgezet bij een prachtig strandje waar we hebben gechilt tot sunset. Die avond met ze allen uiteten geweest waar opgegeven moment een fles absolute op tafel kwam. Top avond gehad super gezellig gegeten en gelachen. De volgende dag was het tijd voor Koh pangang het eiland van de full moon! Eerste twee nachten hadden we een hutje op strand geboekt die volgeboekt was de tweede nacht. Just our luck. Dus die avond heerlijk gegeten aan strand en sophie en ik even een super lekkere massage hadden genomen. Ik sliep met mies en joer soof en joy een kamer. We dachten lekker vroeg naar bed tegaan tot mies en ik beginnen te lullen dan weet je al komt geen einde aan en veel gelachen! Ik heb nog een hoop te vertellen over Azie maar ik ga zo naar Ankor wat dus ook hier komt weer gauw een vervolg op! Liefsss

  • 11 Maart 2014 - 23:45

    Jan:

    Het is een complete rollercoaster wat je meemaakt in NZ en Thailand. Als je terug bent moet je afkicken van de vele belevenissen die je meemaakt. Nog een paar fijne weken en dan zien we je weer in het inmiddels lente-achtig NL.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

selena

Na jaren sparen en dromen is het dan eindelijk zo ver om mijn dromen waar te maken!

Actief sinds 09 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1397
Totaal aantal bezoekers 5288

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: