Love Australie! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van selena blommestein - WaarBenJij.nu Love Australie! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van selena blommestein - WaarBenJij.nu

Love Australie!

Blijf op de hoogte en volg selena

18 Oktober 2013 | Australië, Adelaide

Dan nu eindelijk op een echte computer en kan ik mijn reisverslag die ik al twee keer eerder had getypt op mijn telefoon maar toen niet kon uploaden. Aller eerst begin ik maar aan mijn reis naar down under. De eerste helft naar Hongkong is voorbij gevlogen en heb lekker films gekeken. Tweede helft was een hell wist niet meer hoe ik moest zitten zat iemand vervelends naast me en bah bah bah! Aangekomen op Melbourne airport gauw naar de bagage band gelopen tas gepakt en naar buiten gegaan. Ik zag wel ergens op een advertentie dat er een bus ging maar ik had er 27u opzitten en wou zo snel mogelijk naar mijn hostel toe. Ik heb een taxi gepakt en adres aan de chauffeur gegeven. Ik vroeg hem of het ver was en kreeg een snauw dat het in de stad was. Oke dan praat ik wel niet had moeite met mijn ogen open te houden. Aangekomen in hostel was het al 01:20. Ingechekt en naar mijn kamer gegaan. De drie andere meiden sliepen helaas al dus moest alles op de tast in het donker zoeken. Erg irritant en kon niks vinden dus heb mijn handoek gepakt ben gaan douchen en mijn bed ingedoken! Had zo zin om even heerlijk te tukken. Helaas was elke 10 min wakker en werd gek. Toen meisje onder mij om 6u op stond dacht ik yes dit is mijn kans! weer gaan douchen en de stad maar ingegaan. Was super rustig en amper wat open maar hey ik was in facking Australie! yeah!! Heb de hele dag rond gelopen toen ik een koffie break had heb ik mijn vriendin Hayley een smsje gestuurd wanneer ze kon afspreken en dat kon gelijk in haar lunchpauze! Super gezellig en zo goed haar te zien. Weer was trouwens best shitty! Ben naar de market geweest, in een gebouw naar de 88ste verdieping waar je echt een geweldig uitzicht had over de hele city, grootste casino van aus golden crown en naar St.Kilda plek waar de aussies naar strand gaan.Ik was rond 20:00 weer in de hostel en was kapot. Er was een kroegentocht die avond gepland maar kon de fut nergens vandaan halen en ben naar bed gegaan. Weer rot geslapen. Weer vroeg de stad in gegaan en geluncht met hayley. In de avond heb ik mijn omgekleed en aan de receptie gevraagd waar ik uit kon gaan om mensen te ontmoeten. Ook al waren het maar twee dagen voelde metoch best alleen omdat ik dacht dat de aanspraak in hostel enorm zou zijn. Ik ben daarna naar de liqor store gegaan biertjes gekocht en die gaan drinken op dakterras. Toen ik ze daarna in de koelkast wou zetten in de kantine kreeg ik dan eindelijk wat aanspraak. Twee jongens uit engeland vroegen gelijk of ik mee uit ging en dacht YES! Daar bij gezeten daarna weer naar dakterras gegaan heb ik ook twee leuke meiden uit Canada leren kennen de click was er gelijk met die twee meiden. We zijn naar een bar gegaan ( was niet echt geweldig) maar hey ik had vrienden en het was in iedere geval gezellig. Waren de hele groep al snel kwijt en waren wij met ze drieen over. Al vrij vroeg wou 1 van de meiden naar huis helaas. Toen we net voor hostel waren zei ze zullen we nog naar Ubar is bar net naast hostel en dacht ja graag! Daar uiteindelijk een ander clubje van ons gevonden en ben tot jawel einde gebleven! Zaterdag was eindelijk heerlijk weer en heb ik eigenlijk hele dag op dakterras gelegen met een duits meisje. In de middag de stad in gegaan om simkaart te kopen en toen zagen we dat de hele stad vol was met verkleede zombies! Die avond zouden we weer uitgaan maar was best kapot. Heb uiteindelijk uurtje geslapen en hup daar gingen we weer. Ben naar geweldige club geweest Palace theatre. Super leuke avond gehad was uiteindelijk alleen meisje was naar huis gegaan en toen kwam ik Steve tegen!Super leuke jongen en hebben hele leuke avond gehad. Waren zelfs nog naar stripclub geweest met zijn vrienden. Daarna heeft hij mij netjes afgezet bij mijn hostel. Zondag regen dag top dus dat werd een lekker brak/bed dagje! Maandag had ik een tour geboekt langs de great ocean road. We moesten om 06:30 verzamelen dus ging lekker vroeg naar bed. (not) kwam in kantine jongens weer tegen van weekend begonnen met kaarten kaarten werd drank spelletje en zo eindigde we in de u bar again. 03:00u lag ik in mijn mandje. De tour was geweldig!! Great ocean road was super mooi! ik had gekozen voor kamperen dus toen we aankwamen bij hostel had ik voor het eerst een tent zelf opgezet. Weer was koud en winderig en regenachtig dus dacht dat word nog wat. Na diner zijn we naar great ocean gereden en heb ik de mooiste sunset ooit gezien kreeg er gewoon kippenvel van. Daarna gelijk mijn tent in gedoken! wat een hell of a night was dat zeg jeetje geen oog dicht gedaan. Volgende dag gelijk gevraagd of ik de komende nacht kon upgraden naar hostel. We gingen nu een laatste keer naar de twelve apostel en daarna land in waarts naar crampian park. Jeetje ook weer zo ongelovelijk mooi!! Heb koala's en kangeroes in wild gezien geweldig! Onze slaap plaats was ook weer geniaal. Een boerderij in de middle of nowhere! super mooie cottages.Wij waren met de vieren twee stapel bedden en jawel 1 twee persoons bed.. Ha drie keer raden wie daar als een baby in heeft geslapen:D:D hihi. We gingen met ze allen bbqen en heb heerlijke rode wijn van de streek gedronken. Heb kangeroe voor het eerst gegeten en vond het heerlijk beter dan biefstuk;).
Laatste dag zijn we naar een prachtige waterval gereden. Moesten een heel eind naar beneden lopen en dus ook weer alle trappen op pfoe goeie work out! Daarna nam onze gids Matt ons naar een andere prachtige natuur plek waar we een wandeling hebben gedaan. Niet zo maar 1 maar echt over rotsen en vooral geen echte paden. Vond het super. Daarna was het toch einde trip en heeft matt mij en 3 anderen van de groep in een plaatsje afgezet waar wij op een bus naar Adelaide zijn gestapt. Was zo'n 5 uurtjes. In adelaide aangekomen hebben wij onze backpack neergezet en zijn wat gaan eten en de pub ingedoken. Rond 01:00 vonden we het wel welletjes en lekker bed in gedoken. Vandaag ben ik de stad gaan verkennen per bike! was gratis dus why not. Lekker rond gecrosst door de parken de stad en langs bezienswaardigheden. Ik vind Adelaide geweldig!! Helaas moest ik een beslissing nemen en ga ik morgen alweer weg op weg naar Alice Springs. Ben net nog wel met de tram naar het strand geweest van Adelaide. Super leuk plaatsje en heb de sunset in met up met een biertje bekeken. Zo ik heb alweer genoeg getypt en verteld! Cheers

• 18 Oktober 2013 - 13:46

Yvonne:

Ik schrok even toen ik las dat je niet mee ging op kroegentocht. Gelukkig was je de volgende avond weer helemaal jezelf ;-) Geniet ervan lieverd!! Dikke kus

• 18 Oktober 2013 - 13:47

Daphne:

Super leuk allemaal lievie! Ik volg je natuurlijk op de voettt! kuss <3

• 19 Oktober 2013 - 10:21

Tamara:

Klinkt allemaal super Selien! Ben blij dat je het zo leuk hebt :) Enjoy! XxX

• 19 Oktober 2013 - 11:58

Frieda:

Heey Seleen... Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je aansluiting vindt met andere.
    Kijk alweer uit naar je volgende verslag.
    Kus uit Almere xxx

• 19 Oktober 2013 - 17:08

Jan:

Howdy missy!
    Je maakt wat mee zo die eerste dagen daar in Australie.
    Ik ga je verdere belevenissen op de voet volgen.
    Cheers!

• 20 Oktober 2013 - 09:41

Martine:

He Seleen!

Superleuk om te lezen allemaal.
    Wat heb je al veel meegemaakt en gedaan.

Benieuwd naar Alice Springs....
    Geniet ervan.

X Martine

• 23 Oktober 2013 - 12:27

Charlotte:

Nu al leuk om te lezen!! Gaaf hoor! Je foto's zijn ook echt geweldig!! Heel veel plezier en geniet er van. Maar zo te lezen lukt dat al aardig haha.
    Dikke kus!! Yolooo