Cairns Lovely Cairns - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van selena blommestein - WaarBenJij.nu Cairns Lovely Cairns - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van selena blommestein - WaarBenJij.nu

Cairns Lovely Cairns

Blijf op de hoogte en volg selena

06 November 2013 | Australië, Mission Beach

Zo vanuit mission beach hier mijn derde verslag alweer. Ik was een uur van tevoren op Alice springs airport aangekomen. Heel klein vliegveldje. Boarden ging allemaal super snel. Ik zat naast een nederlands echtpaar. Super aardige mensen en de hele vlucht heb ik gepraat met die vrouw. Aangekomen in Cairns was het al 20:00u. Shuttle genomen en kwartier later was ik bij mijn hostel Carvella aangekomen. Daar sliep een duits meisje die ik had leren kennen in Melbourne ik kwam haar al gelijk tegen. Ik had mijn tas neergezet en ben gaan rond lopen. Het was al donker en iedereen zat buiten de drinken en bbqen. Ik ben naar de liqor store gegaan en had twee biertje gekocht die ik bij de lagoon ging drinken. 10 min later kwam er security dat ik daar helemaal niet mocht drinken. Okay ik mijn tas gedaan en rustig naar hostel gelopen. Daar mijn bedje opgezocht. Volgende dag liep ik de boulevard over en zag ik pas hoe mooi alles was en hoe je de gebergte kon zien. Ik heb de hele dag bij de lagoon gelegen. Lagoon is een super groot buiten zwembad. Ik was voor en achterkant goed verbrand toen ik weer in mijn hostel aan kwam. Het was maandag avond en dat betekende free pizza night at woolfshed. Ik ben mij maar weer eens bij de Duitser gaan voegen en met ze mee gegaan. Was opzich wel gezellig maar er werd weer is continu duits gesproken. Opgegeven moment ging ik een rondje lopen en hoorde ik een jongen en meisje engels praten. Ik ben me er mee gaan bemoeien en zo heb ik uren gepraat met Ian een aardige jongen uit Engeland. Uiteindelijk nog een top avond gehad. Volgende dag weer bij de lagoon gezeten. Na twee dagen lagoon vond ik het wel tijd om tours te gaan boeken en heb ik de reef tour geboekt en meteen mijn greyhound ticket inclusief tours richting Sydney. De reeftour was met een duitse jongen uit mijn hostel. Omdat we 1 op 1 waren kon ik met hem engels praten en was het een super aardige gast. Hij had mij camera geleend tijdens het duiken en uiteindelijk die foto gekocht waar wij samen op stonden. Ik moest en zou ook voor het eerst gaan duiken het zat tenslotte in de prijs inbegrepen. Pak aan fles op mijn rug, wat overigens erg zwaar was. En hup daar gingen we. Onder water even testen hoe alles ging. Pff mijn oren deden super veel pijn en kreeg een paniek aanval omdat ik mijn camera niet meer zag. Duiker met gebaren taal wat er aan de hand was. Hing die boven mijn hoofd haha. Na alle testjes gingen we dan eindelijk duiken was vet om mee te maken maar mijn oren deden veelste veel pijn. Toen ik dieper wou gaan stootte ik mijn hoofd keihard tegen die fles op me rug en werd beetje dizzy in mijn hoofd. Heb het duiken wel netjes afgemaakt zo ben ik dan ook weer. Helaas geen schildpad gezien. Ik heb besloten om naar een ander hostel tegaan omdat ik gewoon geen contact kon leggen en daarvoor ben ik toch echt hier. Alle spullen gepakt en ben naar Gilligans verhuist. Een super groot hostel wat lijkt op een hotel. Met clubs en bars bij het hostel zelf. Bij het inchecken stond er een Nederlandse jongen achter de balie. Mooi gelijk gevraagd of hij mij in een kamer met GEEN duitsers wou plaatsen. Toen ik binnen kwam had ik gelijk aanspraak van 1 jongen en twee meisjes. Dacht ja zo hoort het! Daarna kwamen nog twee jongens erbij en kon het feest beginnen. Iedereen hier zit aan de Goon wijn in een box en kost maar 12 dollar voor 4 liter. In ons hostel was eigenlijk geen alcohol toegestaan. haha iedereen zat natuurlijk volop aan de goon alleen moest je het goed verstoppen. Daarna zijn we in ons Eigen hostel uitgegaan. Donderdag natuurlijk weer bij de lagoon uitgehangen. In de avond wou ik thuis blijven want vrijdag ging ik op tour naar rainforest. Maar het was Halloween!! ik heb nog nooit echt Halloween gevierd dus eigenlijk moest ik wel uit. De jongens gingen zich helemaal klaar maken en toen besloot ik toch ook tegaan. Twee meiden hadden katsoren en staart voor me. De jongens het bloed. En hoppa daar gingen we. Super leuke avond gehad weer veelste laat geworden en wekker ging om 07:00u. Gauw gedoucht en daar ging ik op een tour van Barefoot. We gingen eerst naar een groot meer. Waar we omheen zijn gelopen en daarna in hebben gezwommen. Tweede stop was een waterval waar Peter Andre zijn video clip had opgenomen van Misterieus Girl. Daar moesten wij natuurlijk een foto maken dat je haar in het water gooit en dan super snel naar achter gooit. LAatste waterfall was Josephine waterval. de mooiste van allemaal en ben daar twee keer van een natuur glijbaan afgegaan super vet dus haha. Die avond besloot ik dan eindelijk een rustig avondje te houden. Ik had muziekje op en was lekker aan het lezen. Tot er een jongen om 23:30 helemaal bezopen binnen kwam en gelijk op bed ging liggen. Na kwartier hoorde ik hem soort van overgeven maar ook weer door slikken met zijn hand voor zijn mond. Daarna hield hij het niet meer en kotste! BAH BAH lag op vloer alles. Daarna ging die weer in bed in zijn kotst liggen. Half uur later stikte hij zowat omdat hij op zijn rug lag hij was weer aan het nekken. Maar dit keer meurde het als een malle!! Werd pissed en ben naar receptie gegaan dat ik een andere kamer wou. Maar security zou eerst even mee lopen en ik moest mijn creditcard meenemen. Kom ik weer bij de receptie staan er 5 mensen in de rij.. GRR sta ik daar pissed met de minuut chagerijniger omdat die lul wist waar ik voor kwam en mij negeerde. Vervolgens heb ik betaald en zegt die oke that's it. Zeg ik ja welke kamer krijg ik dan? Zegt die je verhuist morgen. Ik zeg ja daag ga niet in de stank liggen. Begon die helemaal tegen mij te schreeuwen. Ik was woest dus gaf snauw terug! Uiteindelijk mooi een nieuwe kamer gekregen! Zaterdag heb ik denk ik ook weer bij de lagoon gelegen. In de avond had ik allemaal nieuwe roommates. Wel duitsers maar gezellige en 1 engelse jongen. We deden een drankspelletje. Daarna gingen we met ze allen beneden uit. Zondag kwamen mijn vriendinnen van de alice springs tour naar Cairns. Met hun naar de lagoon geweest en in de avond jawel weer uit. Super gezellige avond gehad de meiden hadden 3 ierse jongens op de kamer die met ons mee waren. In de club ook 3 nederlandse meiden ontmoet. Ik sliep in de kamer van de meiden bedden waren groot genoeg. na 3 uurtjes werd ik alweer wakker en dacht ga naar mijn Eigen kamer en dan nog even slapen. Seconde daarna dacht ik nee we gaan mooi naar lagoon. Alle meiden wakker gemaakt ( pff ochtenhumeur zeg je u tegen haha) en ze meegesleurd naar de lagoon. Die avond had ik besloten thuis te blijven omdat ik dinsdag ochtend weer een tour naar de reef had geboekt. Maar de meiden gingen allemaal mee doen met een kroegentocht en bbq... Sjaa kon niet achter blijven dus geen mee. De ierse jongens van de kamers gingen ook mee. Geweldige avond gehad was zo gezellig! geen moment spijt gehad. lag er rond 04:00u in. Wekker om kwart voor 7. Niet gehoord lag in de badkamer in de oplader. Gelukkig 3 andere roomies gingen ook naar de reef dus die hadden mij wakker geschud. Twee reef wel schildpad gezien super vet hele grote. In de avond nog even met de meiden gezeten maar toen om 12u toch echt mijn bed ingedoken. Vanochtend kwart voor 7 eruit voor mijn bus naar mission beach. In de bus begon het te regenen. Dacht dit meen je niet maar het is 30 graden en volop zon. Was een echte tropische regenbui. Stapte uit de bus en had geen idee waar ik heen ging had niks geboekt. Jongen zag mijn rond kijken en vroeg of ik een hostel zocht. Ik zei ja en paar meter verderop wees hij me er 1. Daar zit ik nu. om kwart over 11 kon ik met een bus mee die heeft mij bij de rainforest afgezet waar ik voor het eerst een wandeling alleen heb gemaakt. Dood eng hoorde van alles. Zwetend en hart in mijn keel gewandeld. Er bestaat hier een hele grote enge vogel met een grote punt op zijn hoofd die heel agressief zijn. Onderweg kroop er ineens grote hagedis achtige slang zo langs mijn enkels ik gilde het uit hahaha! 3x gedacht ik ga terug ik ga terug. Heb in een pracht riviertje een krokodil gespot en nog geen paar meter verderop heb ik een plons genomen omdat ik het zo heet had. Zo dat waren mijn afgelopen 10 dagen. Ik kijk erop terug met een big smile! Elke minuut genoten en ga straks het strand verkennen hier want ga morgen weer verder richting Townsville, magnetic Island:D yeah! Liefssss

  • 06 November 2013 - 10:58

    Jan:

    Met de foto's op FB en dit uitgebreide reisverslag kan ik je belevenissen goed volgen!

  • 06 November 2013 - 15:16

    Brigitte:

    Whoo wat leuk allemaal! Leuk om te lezen! xxx Brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mission Beach

selena

Na jaren sparen en dromen is het dan eindelijk zo ver om mijn dromen waar te maken!

Actief sinds 09 Okt. 2013
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 5296

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: