airlie beach, whitsundays, hervey bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van selena blommestein - WaarBenJij.nu airlie beach, whitsundays, hervey bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van selena blommestein - WaarBenJij.nu

airlie beach, whitsundays, hervey bay

Blijf op de hoogte en volg selena

19 November 2013 | Australië, Hervey Bay

Na ongeveer 3 uurtjes kwam ik aan in townsville. Daar vertrok mijn boot rrichting magnetic island. Bus was paar minuten te laat, wat betekende dat de ferry net weg was. Dacht geen probleem pak gewoon de volgende.. die was pas 2u later. Was 19 15 niks was open en moest nog avondeten. Twee uur op de grond ggezeten en goon gedronken. zat in mijn koeltasje. Met de boot was kleine 20 min en toen nog met de bus. Kwam rond 10en aan bij base hostel. Zag er leuk uit pooltafels en een bar en hostel was verdeeld met kleine huisjes. Kwam kamer binnen en iedereen sliep al. Tas neergezet en naar bar gegaan. Zaten al allemaal groepjes en heb mijzelf er tussen gevoegd. Keuken was al dicht dus geen avond eten voor mij. Na twee biertjes was ik tipsy. Bar sloot om 12 en heb als roosje geslapen. Volgende dag hele dag bij zwemband gelegen en in hangmat. In avond kwam er een Canadese jongen en twee nl boys in de kamer. Zijn naar bar gegaan voor gratis cocktails en daarna grote pull bier voor de helft van de prijs:d. Hebben gezellig drankspelletjes gedaan. Toen de bar sloot naar strand gegaan en in zee gezwommen. In de ochtend naar zwembad geweest en in de middag met Canadese jongen naar koala park gegaan. Was super zoveel dieren vast gehouden. Krokodil, slang, koala, schildpad, leguaan, papagaai die zaadje tussen mijn lippen at. En aan eind van de dag vogels gevoerd heeel veeel vogels. Kwamen er 4 op je arm zitten en zelfs twee op mijn hoofd! Geslaagde dag. Volgende ochtend vroeg boot weer op naar townsville en de bus naar Airlie Beach. Kwamen daar rond 16 00 aan. Ik had magnuns backpackers geboekt maar daar stond helaas geen busje van bij de stop dus dat werd lopen. Met mijn backpack, rugtas en koeltas en 35 graden liep ik richting hostel. Zweette mij kapot en heb 3x moeten stoppen omdat tas zo zwaar was. Ding echt vervloekt!! Hostel zag er super uit. Spullen neergezet wn naar de lagoon gelopen en even lekker gezwommen. Terug bij hostel raakte ik aan de praat met Abi uit canada. Super leuke meid en zijn samen uitgegaan. Ook twee gekke meiden uit aus ontmoet. Kwam ook weer nl jongens tegen van magnetic. Maandag avond bleven we lekker thuis. Dominic, simon, abi, cassandra en ik keken southparc in de kamer. Super fezellig. Daarna gingen do en simon uit. Abi en ik al in piama toch besloten on ook tegaan haha. Dinsdag ben ik met de bus naar mall gegaan en liep ik tegen een koffer aan voor maar 30 dollar was helemaal gelukkig en kocht hem. Thuis meteen alles overgezet om te kijken of het wel past. Ging perfect zelfs nog wat ruimte over. Dinsdag avond hadden we iedereen bij ons uitgenodigd en hebben we drankspelletjes gedaan. Super avond aus meisje mijn roommates zelfs twee leuke Duitse jongens. Woensdag en donderdag niet veel verschillends gedaan. Vrijdag was het dan eindelijk zo ver trip naar Whitsundays! !! Moest 8u op haven zijn. Omdat abi nog in de kamer sliep heb ik al mijn spullen daar gelaten. Was erg sagi want het regende.. denk uitgezonderd nu voor deze trip, kon wel janken. Maar gelukkig na half u op zeilboot kwam de zon en was het prachtig weer. Eerste stop om te snorkeleb was prachtig!! Weer een mega schildpad gezien en mee gezwommen:d dit keer ook een vette film van kunnen maken. Je had daar een prachtig strand en Robinson eilandje. In de avond gezellig met engelse meiden gekletst en goon gedronken. Nacht op boot was kut veelste klein en warm. Half 6 stonden we op. Gauw ontbijten en richting whitsundays. Je moest eerst berg over voor je er was. En wat was het heet zweten als gek!! Toen we bij look out point waren gauw foto en film en wouden we allemaal naar beneden voor een duik. Beneden was het zo mooi!! Witte stranden blauwer dan blauw water. Je kon de haaien en roggen zien zwemmen. Super cool. Toen wou ik toch echt water in maar dan moest je wel weer die verrekte stingersuite aan. Bloedje heet erin gewurmd en duik genomen. Daarna zag je stees meer mensen zonder pak erin gaan en dacht fuck it ik ook. Rondje gelopen samen met nl meisje en fotoshoot gehouden. Ondertussen al 6x water in geweest maar shit wat was het heet! 40 graden geen wind en geen schaduw. Laatste halfu zat hele groep eig te wachten om te tegaan. Omdat we het niet meer uit hielden. Had honger en water was op. Dus werd duizelig en kreeg hoofdpijn. Terug op de boot lekker geluncht goed gedronken en voelde mij weer top! Toen moesten we nog 5u terug zeilen. Toen we weer in airlie aan kwamen was ik blij weer terug te zijn. Meeste tours zijn 3 dagen nou twee is zat! Naar hostel gegaan nachtje geboekt. En een Heerlijke laatste zaterdag avond doorgebracht. Moest om 10u uitchecken. Heb sleutel gegeven en weer terug naar bed gegaan haha schoonmakers kwamen elke dag toch pas rond 15 00. Hele dag nog van kamer genoten. 18 00 spullen gepakt en moest ik naar bus lopen. Begon hetineens kei en kei hard te regenen:(! Poncho aan en gaan. Was hell ondanks regen bloed en bloedheet.zware koeltas en koffer wieltje viel er op de helft af. Was verkeerde weg gelopen en was te laat. Met de regen de hitte en een kapotte koffer slepend over de grond. Moest verder op blote voeten want slippers waren te glad. Heb ik mij rot ggevloekt en zelfs een traantje gelaten met het idee de bus te missen. Kwam ik eindelijk 15 min te laat zeiknat van zweet en regen aan. Bus was er nog gelukkig omdat zo druk was. Had ik ook nog is geen twee stoelen voor mijzelf. Zat wel aardig aus meisje naast me en hebben lekker geklets na 7u stapte zij uit en had ik twee stoelen yeah!! Zo moe en dacht lekker te slapen. Helaas nek en rug deden zoveel pijn dat ik niet kon slapen. Komt denk ik door tas en harde bedden. Na 12u kwamen we rond 08 00 aan. Shuttle bus stond klaar en verblijf in yha. Mooi hostel en had de mazzel er meteen in kon. Bed ingedoken en om 11 30 de buurt verkend hier in Hervey Bay. Mall geweest en boodschappen gedaan. Avond met nl meisje biertjes gedronken en vroeg bed ingedoken.vandaag fiets gehuurd. Kreeg een roze fiets nou zo klein en kut leek wel mijn eerste fietsje die ik had vroeger. Paar meter mee gefietst en dacht nee zo zwaar banden zacht. Terug gegaan en gevraagd of ik de hogere zwarte heren fiets mocht. Kon gelukkig en ben ik de 14km lange kustlijn afgefietst en weer terug. Een goeie 28km erop zitten dus. Onderweg dacht ik mijzelf te trakteren op goeie lunch. Eerste tentje had club sandwich voor 12, 50 dacht dat kan goedkoper. Andere tentjes af maar allemaal duuder. Toch weer helemaal terug gefietst naar eerste tentje. Kwartier gezeten ober al paar keer langs gelopen. Dochter van mijn vader ik zat mijzelf op te vreten en ben uiteindelijk opgestapt. En is het een simpele subway met cola van supermarkt geworden hahaha.

  • 19 November 2013 - 10:11

    Simone:

    Jeetje Seleen, what a story! Haha. Wat een dingen maak je mee zeg. Hopelijk gaan de komende dagen beter met je koffer en wordt het weer ook goed!
    Have fun en pas goed op jezelf. Liefs!!

  • 19 November 2013 - 11:04

    Jan:

    Je maakt wat mee zo in een paar dagen tijd. Als je terug bent moet je eerst een maand bijslapen denk ik.
    Wacht met nieuwsgierigheid op het verslag van je verdere avonturen daar down under!

  • 19 November 2013 - 11:50

    Daphne:

    Weer super leuk om je verhalen te lezen! Snel weer even bijkletsen op Tango!
    Dikke kus xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

selena

Na jaren sparen en dromen is het dan eindelijk zo ver om mijn dromen waar te maken!

Actief sinds 09 Okt. 2013
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 5287

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: