Fraser Island, Rainbow, Noosa Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van selena blommestein - WaarBenJij.nu Fraser Island, Rainbow, Noosa Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van selena blommestein - WaarBenJij.nu

Fraser Island, Rainbow, Noosa Brisbane

Blijf op de hoogte en volg selena

27 November 2013 | Australië, Brisbane

Avond voor Fraser had ik verschrikkelijke oorpijn. Had geen idee wat er aan de hand was maar het deed zo zeer! Op internet opgezocht dat je er azijn in moest gieten. Mama had ook opgezocht en die zei olie. Ik naar de keuken gegaan op zoek naar olie. Hannah heeft het in beiden oren gegoten. Iehl voelde zo gek!Volgende dag was de pijn weg maar mijn oor zat wel dicht.Fraser island was geweldig!! we werden rond 08:00 opgehaald en naar de ferry gebracht. Hannah een meisje die ik bij de whitsundays had ontmoet deed dezelfde tour als ik. Het was 30 minuutjes van Hervey bay naar Fraser met de ferry. Daar aangekomen zagen we onze tourguide katy. Een leuke ruige vrouw van 40. In de bus zat ik bijna achterin. Wat een rit was dat zeg. Je moest je gordel om want je vloog overal heen. Leek wel Dakar! Rond crossen over de hobbelige zandheuvels. Het hele eiland bestaat uit zand. En rainforest. Eerste stop was mackenzie lake. Super mooi en helder water lekker gezwommen. Kon helaas niet onder water omdat mijn oren te zeer deden. Daarna gingen we lunchen. Een heerlijke gezonde wrap. Na 10 minuten kwam er ineens een dingo voorbij lopen. Katy zei dat ze die daar op die plek nog nooit had gezien. Wat een mazzel weer. Na de lunch gingen we weer de truck in voor een nieuwe hobbelige rit. Ik zat naast een engels meisje en elke keer begonnen we weer te lachen als het er ruig aan toe ging. We hebben een wandeling van half uur gemaakt door de rainforest. Beneden kon je het zuivere water zien. Dat water werd op het hele eiland gedronken omdat het zo vers is. Na de wandeling werden we bij ons resort afgezet. We moesten meer dan half uur wachten tot de manager met onze sleutels kwam. Hij had de volgende mededeling: Omdat onze lodges (backpacker) vol zit hebben we een paar mensen moeten upgraden naar het hotel. En omdat het hotel ook vol zit een paar naar de spa suite. Ik duimen en duimen dat ik de spa of hotel kreeg. Helaas mijn naam werd als laatst genoemd voor de lodge. Als nog een super leuke lodge. Lag zelfs een schone handoek op mijn bed en een zeepje HEERLIJK! Hannah was wel naar hotel gegaan. Die bastard had een lekker kingsize bed en heerlijke badkamer. Twee zweedse meisjes hadden de spa room en een jacuzzi in de kamer (jaloers!). We mochten wel gebruik maken van de faciliteiten bij het hotel. Konden een handoek bij de receptie krijgen en zijn we lekker gaan zwemmen en in de jacuzzi geweest luxe!! Daarna terug naar de dingo bar waar we gingen eten. Omdat we een half uur op de manager moesten wachten kregen we gratis een a couple jugs of beer whoehoee! Ik heb de hele avond met hannah gedanst. Hele dansvloer was leeg maar wij hadden de avond van onze leven.Die nacht zoveel oorpijn gehad dat ik zelfs moest huilen. Gek werd ik!! Hoop ibuproven geslikt.volgende dag pijn gelukkig over maar wel nog dicht. Volgende ochtend 7u ontbijten en half 8 gingen we de truck in en weer op bad. Dit keer over het strand gereden super mooie rit. Halverwege naar schipwrak gegaan. Was heel lang geleden een mooi cruiseschip. In de tweede wereldoorlog werd het als ziekenhuis schip gebruikt om de gewonden soldaten te vervoeren. Daarna kregen de eigenaren van cruise het schip weer terug. Omdat er allemaal gewonde en zieke mensen in waren vervoerd werd het geen cruise meer. Het heeft tijdje stil gelegen en toen hebben japanners het schip overgekocht en gebruikt voor onderdelen. Daarna hadden zij er ook niks meer aan en ligt het sindsdien op Fraser Island. Daarna kwamen er twee piloten in de truck (1 super lekkerding) en vroegen wie er allemaal in het vliegtuigje wouden stappen om je fraser island van de lucht te laten zien. Ik heb overgeslagen koste maar 75 dollar maar je kan niet alles doen. Katy bracht ons naar een super mooie lake. Daar kon je met trap helemaal naar de top lopen en dan via het water naar beneden gaan. Was super mooi helaas geen fotos of video kunnen maken omdat het in het water was. Vervolgens gingen we naar Indian Look out. Het heet zo omdat een kapitein aan kwam varen om Meneer Fraser te zoeken. En de aboriganals stonden op de top van de berg. Toen wisten ze niet dat het aboriganls waren. En omdat ze donker waren noemde hij het indianen. Het was een goeie klim naar boven en was bloedje heet. Maar het uitzicht was fenomenaal! Super leuke fotos gemaakt. Daarna hebben we op het strand geluncht en zijn we naar champagne lake gegaan. Ik vond dat eerlijk gezegd niet zoveel voorstellen.Na lange dag was het 2 en half u terug in de truck. Ondanks alle hobels en stoten sliepen er een paar mensen. Ik heb in een deuk gelegen om die koppies die overal heen gingen. We werden bij dingo bar afgezet om te dineren. Daarna zouden we met een clubje biertjes en goon in de jacuzzi gaan drinken. We hebben allerlei spelletjes gedaan. Een jongen die naast mij zat had zo'n grappige lach. Dat ik niet kon stoppen met lachen als hij begon. Volgende dag had ik gewoon spierpijn in mijn buik. Hannah en in namen om 22:30 de bus naar dingo bar. Daar waren twee andere jongens van onze tour en daar mee gehangen en jagerbombs gedronken. Het was super laat geworden en de volgende ochtend kwart voor 7 wekker was pijnlijk. Had zware kater. Toen ik in de truck kwam was er alleen maar helemaal achterin plek. Spijt daar vloog je echt alle kanten open. Ik wou mijn shirt aan doen dus moest mijn riem even los doen. Er kwam zon grote hobbel dat ik helemaal naar het plafond vloog en keihard mijn hoofd stootte. AUW! Eerste stop was weer een mooie lake waar we op een surfplank gingen staan en peddelen. Ziet er zo makkelijk uit maar is moeilijker dan je denkt. Je moet echt je balans vinden. Daarna was ik lekker aan het chillen in het water en ineens BAM!! kreeg ik een keihard frisbee op mijn lip. Deed zo'n pijn!! hele lip was dik en bovenop randje bloed. We hadden geen ijs dus lip werd dikker en dikker. Voelde alsof ik bij de tandarts was geweest. Vervolgens naar een hotel gegaan waar we een lunchbuffet hadden. Was allemaal heerlijk. Rond 16:00 werden we opgehaald door een andere truck omdat hannah en ik afgezet werden in Rainbow beach.Blij dat ik maar 1 nacht was want was niks te beleven. Volgende ochtend greyhound naar Noosa gepakt. Super leuke stad met mooi strand. Voor het eerst lekker water ingeweest zonder duikpak. En met een wakeboard grote golven gepakt. In de avond met de meiden uiteten geweest en uitgegaan. Volgende dag bus gepakt naar centrum van noosa strand geweest en winkeltjes bekeken. Die avond lekker vroeg me mandje ingegaan. Next day greyhound naar Brisbane. Kwam rond 12u aan en heb de meiden van de outback gezien naar de lagoon geweest en stad rondgelopen. We zouden met ze 4en uiteten gaan maar had helaas migraine gekregen. Geen pretje als je een kamer deelt met 14 meiden. Rond 2am was het over. Volgende dag de meiden weer gezien en gedag gezegd dit was de laatste keer dat ik zag. Voor het eerst een traantje gelaten. In de avond ben ik met nl meisje naar de bar in hostel gegaan en daarna zijn we gaan stappen in brisbane. Helaas wel ver lopen 20min. Naar down under bar. Rond 2u had ik het wel gehad maar was zo moe en wou niet terug lopen. Mensen ontmoet die boven de club sliepen in base hostel. In hun kamer was een bed vrij. Daar lekker ingedoken haha. Half 7 met uitgaans kleren door de stad gelopen naar eigen hostel. Had idee iedereen naar me keek:P. Vandaag hele dag bij zwembad gelegen en gechilt. Helaas is mijn e-reader stuk dus heb mij wel stierlijk verveeld. Morgen even naar een soort expert en kijken of ze wat voor me kunnen betekenen. Ik heb nog 3 min left! Liefss

  • 27 November 2013 - 11:32

    Jan:

    Je belandt van het ene avontuur in het andere. Hopelijk heb je geen last meer van oorpijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

selena

Na jaren sparen en dromen is het dan eindelijk zo ver om mijn dromen waar te maken!

Actief sinds 09 Okt. 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 5270

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: